reklama

Zakho (fotografie)

Nápad ísť do severného Iraku vo mne skrsol v decembri vďaka lacným letenkám až do Diyarbakiru, mesta ležiaceho 300km od hraníc s Irakom. Deň pred odletom mi však začali chodiť od aeroliniek chaotické maily o zmene letu, kedy to chvíľu vyzeralo, že v Istanbule nestihnem druhý let, ale nakoniec to s trochou šťastia dopadlo dobre.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Zakho je mesto so 600 000 obyvateľmi ležiace približne 10 kilometrov od hraníc s Tureckom

Obrázok blogu

Cestou z Diyarbakiru Do prihraničného mesta Silopi máme prestávku v Mardine, ktorú využívam na obed v podobe kebabu s ayranom.

Obrázok blogu

môj autobus do Silopi

Obrázok blogu

druhá prestávka na parkovisku v Çatalözü

Obrázok blogu

Silopi - pohľad z otogaru na mesto. Bohužiaľ sme sa na hranicu nazbierali iba traja pasažieri, tak platíme o niečo viac ako bežných 20TL na osobu. V meste si ešte taxikár zbehne domov spraviť kópie našich pasov, zatiaľ čo ma starší spolucestujúci ponúkne cigaretkou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

kopce už ležia v Iraku

Obrázok blogu

Parkovisko za hranicou Ibrahim Khalil - prechod prebehne hladko, samozrejme som pozvaný na krátke interview s otázkami, do ktorých miest idem, prečo, či sa mi páčilo v Iráne a pod. Nakoniec príde samotný šéf hranice, dáme si spolu čaj, potrasieme rukou a už na mňa máva taxikar, že ideme. Po prechode hranice nás taxikár zavezie na irackej strane na parkovisko, odkiaľ zasa jazdia iracké taxíky. Chcem ísť do Dohuku, ale ani po dvoch hodinách čakania sa nenájde jeden jediný človek a celé auto za 30dolárov si platiť nechcem, tak sa veziem sám do Zakha za 7 dolárov.

Obrázok blogu

ulica na ktorej leží hotel, v ktorom sa ubytovávam

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Nemám žiadne dináre, zmenáreň žiadna. Neďaleko si za jeden dolár kupujem kebab na neskorú večeru a z toho čo mi vydajú mi zvýši na jednu fľašu vody v supermarkete oproti hotelu.

Obrázok blogu

Na izbe mám satelit s 500 kanálmi, klimatizáciu, chladničku, ale nemám teplú vodu v sprche, tak sa sprchujem v studenej :)

Obrázok blogu

roaming - funguje posielanie aj prijímanie sms

Obrázok blogu

kľúč od izby

Obrázok blogu

raňajky v cene

Obrázok blogu
Obrázok blogu

ulice Zakha

Obrázok blogu

obrovská kurdská vlajka na kruhovom objazde, od ktorého začína hlavná ulica

Obrázok blogu
Obrázok blogu

je príjemné sobotné ráno

Obrázok blogu
Obrázok blogu

cestou stretávam milých fotenia sa chtivých predavačov

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Jedna z mála pamiatok v meste - most Delal, postavený vraj za čias Rímskej ríše, 114 metrov dlhý, 15 a pol metra vysoký.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

pohľad z mosta

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

v centre mesta, ľudí pribúda

Obrázok blogu

V obchodoch naproti sa mi prihovorí starý pán, ktorý vie slušne anglicky a ktorému vysvetlím môj pretravávajúci problém so zmenou peňazí. Obieham predavačov, ale nikto mi nechce zameniť, pretože nepoznajú kurz eura a mne pritom stačí, aby som mal aspoň na taxík do Dohuku. Nastupujem k ujovi do auta a na ulici sa mu podarí nakoniec nájsť jedného chlapíka, ktorý mi mojich 10€ zamení a dá mi 13000ID (normálny kurz je 15000ID). Ujo ma ešte aj zadarmo hodí na Dohuk garage, teda miesto, odkiaľ odchádzajú taxíky do Dohuku.

4.3. - 5.3.2011

všetky fotky tu

stručný denník z cesty nájdete tu

Roman Herda

Roman Herda

Bloger 
  • Počet článkov:  96
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu