reklama

Predĺžený víkend v Gruzínsku

Gruzínsko patrilo už od mojej prvej návštevy roku pána 2010 k tomu najlepšiemu, čo som zatiaľ videl a ani pribúdajúce roky na tom nič nemenili.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Od Janky som dlhšiu dobu stále počúval, že kedy pôjdeme do Gruzínska atonicov cestopis ma presvedčil, že sa to oplatí aj na 3 dni. Tak som sa na konci apríla teda hecol a našiel vhodný dátum, kedy nám nič nebránilo a ani ceny leteniek neboli astronomické. Onedlho som už platil necelých 48 000 HUF, resp. zrozumiteľnejších 151€ za dve letenky z Budapešti do Kutaisi s Wizzairom.

10.6.2016

Necelé dva mesiace prešli ako voda a my si veľkopansky uháňame maďarskou diaľnicou smerom na letiskový business parking. Na budapeštianskom obchvate si pri západe slnka dáme krátku pauzu od neustáleho obiehania kamiónov a po posledných 41 kilometroch už parkujeme neďaleko terminálu dva.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Batožiny máme málo, politika wizzairu s platenou štandardnou príručnou batožinou nás donútila sa zbaliť dvoch na tri dni iba do jedného malého ruksaku z obchodu, kde majú predsa iba kávu. To znamená dlhé nohavice a mikiny na seba. Do jednej preto, lebo druhú príručnú reprezentuje moja fotobrašňa, do ktorej som si strčil ešte ajanalóg s druhým objektívom, tak má pekných 5 kíl. Letíme z terminálu 2b, na ktorom je SPAR. Za ten dostáva budapeštianske letisko odo mňa 10 lietadielok z desiatich, lebo umiestniť potraviny s bežnými cenami na letisko je jeden z najviac user friendly nápadov, aké som zatiaľ videl. Kupujeme si tu večeru - caesar wrap, pomarančový džús a jedno pivo. V potravinách zistím, že som si v aute zabudol slnečné okuliare. Tak pekne naspäť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potom je už čas konečne sa pripraviť na let. Na schodoch zjeme večeru, popijeme pivko a s blížiacim sa časom odletu prechádzame prázdnym letiskom cez kontrolu až k prázdnemu odletovému terminálu.

Gate máme B2, ktorý je jeden z tých nízkonákladových, čo znamená, že z budovy letiska prejdeme 150 metrov oploteným tunelom do plechovej búdy, kde to vyzerá ako v imigračnom tábore. Veľkosť batožiny v klietke našťastie nikto nekontroluje, aj keď tá naša by prešla bez problémov. Onedlho nás vypustia na plochu, kde sa pár minút pozeráme na airbus ešte v starej livery.

Nástup prebieha celkom distingovane, aj keď slovenčinu je počuť viac ako mi je milé. S Wizzairom letím po 8 rokoch a všetky tie informácie o tom ako je tu málo miesta na nohy som registroval a bol som teda zvedavý ako je to v skutočnosti. Vyzerá to celkom podobne ako v Ryanairi, sedadla pred sebou sa kolenami nedotýkam, takže tri hodiny by nemal byť problém vydržať. V tejto chvíli ešte netuším ako budem plakať cestou naspäť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

pokračovanie "cestopisu" nájdete na mojej stránke

www.romanherda.com

Roman Herda

Roman Herda

Bloger 
  • Počet článkov:  96
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu